Band

At spille i band er sjovt. Du kan udtrykke dig sammen med andre og mærke hvordan den enkeltes rolle, løfter musikken et helt andet sted hen i sammenspillet. Repertoiret består af nutidige numre og sangønsker fra elevernes side. Derudover arbejdes der også i bandet med selv at skrive sange og lave arrangementer.
Improvisation vil indgå som en fast del af undervisningen. Undervisningsformen er baseret på et rotationsprincip, hvor alle børn og unge får spillet alle instrumenter. I bandet kan man spille trommer, keyboard, bas, guitar, percussion og synge. At vælge band er desuden et godt fundament, for senere at vælge sig et hovedinstrument, man kan modtage solo/holdundervisning i. Bandet er på denne måde en vej ind i musikken på Den Grønne Musikskole. Undervisningen er udelukkende baseret på gehør og anviste instruktioner fra læreren og kræver derfor mindre forberedelse hjemme. Yderligere er det ikke nødvendigt at have eget instrument, man spiller i undervisningen på skolens instrumenter. For bands med elever fra de ældste klassetrin og allerede øvede elever, er der en mulighed for at melde sig til på et bestemt instrument.
Kontakt Den Grønne Musikskole for at snakke om mulighederne. Bandsammensætningen sker på baggrund af alder, klassetrin og niveau. Man kommer altså i band med andre, som har nogenlunde samme forudsætninger og alder.

Tirsdag og Onsdage

Sted: Strandlodsvej 38, 2300 Kbh S.

Starter Band: 4950 kr. pr. sæson

Fokus Band: 6600 kr. pr. sæson

Rasmus Bak, underviser i Band

Michael Boje Bertelsen, underviser i Band

Hvad med et af vores andre fag?

El-Guitar

Trommer

Er du interesseret i at vide mere?

Kontakt os eller følg os på de sociale medier og se hvad vi laver!